«А почему так дорого?», – «Ну это же Тищенко!…» (фільм «О чем говорять мужчины»).
Дорогі бренди – це правильно продумана концепція. Правильні бренди – це гурманство. Гурманство – це вимогливість. До себе, оточуючих і …ступеня підсмаженості скоринки. В рубриці «Мода на успіх» відомий ресторатор, президент Групи компаній «Наша карта», суддя телепроекту «МастерШеф» і спортсмен Микола Тищенко.
V: Миколо, ви ділите людей на тих, хто обідає в дорогих і дешевих ресторанах?
М.Т.: Ціна страви, що обирає людина – це, на щастя, не та характеристика, за якою можна робити висновки. Для мене набагато важливішим є те, чи дотримується людина правильного харчування, чи уважно ставиться до свого здоров’я, чи прагне оточити своє життя особливою якістю.
V: Вас називають «скандальним ресторатором». Скандал у вашому випадку – це темперамент чи вияв маркетингової мудрості?
М.Т.: Вимогливий – так. Новатор – так. Педантичний щодо якості – так. Але от про імідж «скандального ресторатора» чую вперше. До того ж, вважаю, що привертати до себе увагу за допомогою гучних історій і сумнівних вчинків так само недалекоглядно, як і гасити пожежу з водяного пістолета. До того ж у ресторанному бізнесі є тонка, але дуже важлива грань. Постійні гості обирають ті заклади, в яких не потрібно з тривогою дивитися по сторонах.
V: У стрес-шоу «Філософія грошей» Геннадій Балашов говорить, що заклади мережі «Наша карта» – це взагалі феномен: всупереч усім законам бізнесу вони шалено популярні (йшлося про ресторан «Велюр») – вкладаєте душу туди?
М.Т.: Абсолютно усі ресторани Групи компаній «Наша Карта» для мене однаково дорогі, і в кожному з них щодня йде робота, яку, можливо, і не видно з першого погляду. Ми прагнемо не тільки бути кращими серед ресторанів України, а й перевершувати самих себе. Наші гості високо цінують такий підхід, тому повертаються до нас знову і знову.
V: Що є найкращою рекламою недешевого ресторану?
М.Т.: Найкраща реклама для гарного ресторану – це коли про нього говорять, рекомендують друзям, святкують важливі дати і запрошують коханих. Але так вже виходить, що люди схильні частіше говорити про свій негативний досвід, аніж про позитивні враження. Тому для того, щоб про ресторан говорили, він повинен бути не просто гарним, а справді кращим. Більшість нововведень у закладах «Нашої Карти» спрямовані на те, щоб передбачити бажання гостей, здивувати і внести у їхній відпочинок виключно приємні емоції. Ми боремося за увагу кожного відвідувача, і, мабуть, такий підхід цілком себе виправдовує.
V: Телевізійна кар’єра для вас, успішного бізнесмена, – це, як ви зізналися, засіб формувати гарний смак у суспільства. Як гадаєте, що зараз окрім гарного смаку нам не вистачає?
М.Т.: Важко говорити про всіх відразу і ні про кого одночасно. Виходить, як у тому анекдоті – «середня температура по палаті». Сподіваюся нікого не образити, якщо скажу, що Україні останнім часом не вистачає оптимізму. Люди втомилися від того негативу, що сиплеться на них щодня, з кожного випуску новин і побутової розмови. Пропадає всіляке задоволення від життя, а, значить, і сили щось змінювати. Ця тенденція накладається на багато сфер, особливо притупляє уяву і креативний погляд на речі – необхідні якості для будь-якого кулінара. Більше оптимізму, пані та панове!
V: Ваша політична кар’єра теж якимось чином пов’язана із бажанням формування смаку?
М.Т.: Прихід у політику для мене – це шанс принести в країну реальні зміни, реалізувати довгоочікувану можливість зробити життя українців кращим. Це спосіб не говорити, а робити, і на своєму прикладі показати, що позитивні зміни починаються з нас самих, і що майбутнє України залежить від нашого прагнення на нього вплинути.
V: Миколо, в нелегких умовах ведення ресторанного бізнесу сьогодні ви б могли дати якусь універсальну пораду власникам ресторанів у Рівному? Як утримувати популярність – змінювати меню, знижувати ціни, формувати спеціальні пропозиції?
М.Т.: Універсального секрету успіху не існує, і що для однієї людини є порятунком, інший не зможе використати навіть при всьому бажанні. Єдине правило, яке діє для всіх закладів, звучить так: «Ставтеся до ресторану, як до свого будинку, а до гостя – як до найкращого друга». Це ключ до всіх відомих формул успіху. Думайте про своїх гостей, дивуйте їх, будьте раді кожному візиту. Повірте, відвідувачі це відчувають і високо цінують.
V: А як вам ресторани Рівного? Поділіться враженнями про місцеву кухню.
М.Т.: Я дуже ціную креативний підхід до створення страв. На щастя, у Рівному є як цілком відчутний потяг до подачі споконвічно українських страв, так і до досить сміливих кулінарних експериментів. Однозначно, кілька соусів, на які мене надихнули дегустації в місцевих ресторанах, з’являться в меню кількох моїх закладів.
V: Який ідеальний сніданок Миколи Тищенка – ви ж окрім усього ще майстер спорту з дзюдо, заняття вимагають неабияких енергетичних затрат?
М.Т.: Спорт є невід’ємною частиною мого життя, і навіть у закордонних поїздках я не перериваю циклу тренувань. За довгі роки була сформована моя особиста формула харчування, основу якої, звичайно, становить вектор на здоровий спосіб життя. По-моєму, це єдиний спосіб допомогти організму не тільки зберегти, але й примножити сили.
V: Секс, влада, їжа – як би ви розприділили ці поняття за послідовністю важливості?
М.Т.: Давайте я запропоную свою парадигму: життя, спорт, кохання. Все інше – тільки наслідки.
V: Коли хочеш від жінки дитину – це кохання?
М.Т.: Кохання – це те, про що можна говорити годинами, але так і не сказати головного. Кохання – це те, про що неможливо сказати словами – ні прямо, ні між рядків. Бо для кожного –це позамежна глибина. Одне можу сказати точно: бачити жінку мамою своєї майбутньої дитини – дуже хороший привід задуматися про місце цієї людини у твоєму житті.
V: Що вважаєте найбільшим егоїзмом у стосунках?
М.Т.: Стосунки – це приклад того, що потрібно в першу чергу віддавати, а не отримувати. Тому найбільшим егоїзмом є бажання завжди і скрізь бути правим, отримувати задоволення першим і не звертати увагу на почуття і бажання партнера. Щоденна байдужість близького б’є набагато болючіше грубості незнайомої людини.
V: Ваші побажання читачам журналу VALIAZH?
М.Т.: Наповнюйте життя яскравими фарбами. Не давайте обставинам змінювати себе. Формуйте своє майбутнє самі і стежте, щоб з вами завжди були тільки віддані друзі!
Коментарі відсутні